Retur av produkt
Läs noga igenom innan ni fyller i returformuläret. Restauranghuset.se / Listic AB tillämpar reglerna i köplagen för företag. Du har varit i kontakt med kundservice och fått länk till detta formulär. Du ska även fått en indikation på maxbelopp som kommer återföras er efter kontroll av returen om du önskar att returnera en produkt som inte är defekt. I de köp- och leveransvillkor som godkännes vid köp står det: Vid retur debiteras 20% (80% återbetalas) av orderkostnaden (totalkostnad ex moms) för hantering och lagerkostnad. Kostnad för returfrakt står ni som kund för. Observera att vi tar enbart tillbaka produkter som är förpackade i original förpackning, ej öppnade, ej använda och kan säljas som nya. Det är därför mycket viktigt att du kontrollerar din beställning innan du via vår e-butik väljer att skicka in den till oss. Skulle en vara returneras och visa sig ha bruten förpackning eller varan vara använd kommer vi göra ett värdeminskningsavdrag upp till 100% beroende på skicket produkten är i. Genom att fylla i detta formulär godkänner ni återigen de villkor som gäller vid retur av produkt.
Du hittar ordernummer i den orderbekräftelse som skickades till er vid beställning.
Den e-post som användes vid er beställning.
Vi följer köplagen för företag och erbjuder normalt inte retur på grund av ånger. Vidretur med orsak ånger återbetalas upp till 80% av ordervärdet ex moms och ex den fraktkostnad som belastades oss vid er beställning. Observera att vi enbart tar emot en produkt som kan säljas som ny vid ånger. Om er returorsak är pga defekt produkt kommer vi skicka en ersättningsprodukt om garantin fortfarande gäller.
Varukorg